PEDAGOG - mgr Joanna Wróbel
poniedziałek 9.00 - 14.00
wtorek 9.00 - 14.00
środa 9.00 - 14.00
czwartek 10.00 - 15.00
piątek 10.00 - 14.00
Konsultacje indywidualne z rodzicami w godzinach pracy pedagoga i na dyżurze w czwartek od. godz. 15.00 do 15.30 i w piątek od godz. 14.00 do 14.30.
Pomoc pedagoga szkolnego adresowana jest do uczniów, nauczycieli i rodziców.
- Czym zajmuje się pedagog szkolny:
- udziela porad i wskazówek uczniom i ich rodzicom w ramach zorganizowanej
w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- rozwiązuje problemy wychowawcze na terenie szkoły,
- pomaga lub organizuje pomoc w nauce,
- zajmuje się organizacją pomocy materialnej,
- zajmuje się realizacją wybranych programów profilaktycznych,
- prowadzi konsultacje, porady o charakterze terapeutycznym. - Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga:
- gdy ktoś naruszy ich godność i prawa osobiste;
- gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc;
- gdy potrzebują pomocy i rady;
- gdy chcą porozmawiać z kimś życzliwym o problemach w domu (trudna sytuacja materialna, alkoholizm, przemoc w rodzinie, dramatyczne wydarzenia np. śmierć, rozwód itp.).
- Rodzice uczniów mogą oczekiwać od pedagoga pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej:
- problemy z zachowaniem dziecka (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka
z rówieśnikami).
- Nauczyciele mogą oczekiwać:
- analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości, bądź ograniczeń dziecka;
- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo - profilaktycznego (m.in. prowadzenie przez pedagoga zajęć z młodzieżą, w tym realizowanie wybranych programów profilaktycznych np. rekomendowany - „ARS, czyli jak dbać o miłość?” czy inne tj. „Podstępne WZW”; „Znamię, znam je”; „Wybierz życie – pierwszy krok”);
- wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów
(np. przeprowadzanie: indywidualnych rozmów z uczniami, indywidualnych rozmów z rodzicami uczniów sprawiającymi problemy wychowawcze, rozmów z agresorami, czy ofiarami przemocy, rozmów z uczniami wagarującymi, niedostosowanymi społecznie);
- wsparcia w podejmowaniu działań mediacyjnych i kryzysowych w szkole.