Powitanie jesieni w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym
12 października młodzież klasy 3G wraz z wychowawcą panią Katarzyną Kulbat uczestniczyła w POWITANIU JESIENI wraz z dziećmi ze SP Nr 1 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym. Celami główni spotkania integracyjnego było pełnienie roli gospodarza wobec dzieci i nauczycieli zaproszonych na uroczystość, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku, stwarzanie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela; doskonalenie pamięci, spostrzegawczości; kształcenie logicznego myślenia. Uczniowie klasy 3G przygotowali na ten dzień własnoręcznie kolorowanki z motywami jesieni oraz plakat Pani Jesieni.
Na zakończenie spotkania jedna z uczennic klasy 3G, która pełniła zaszczytną funkcję Pani Jesieni wręczyła dzieciom słodkie upominki.
Współpraca z ośrodkiem umożliwia naszej młodzieży spotkania się z dziećmi niepełnosprawnymi, służy wzajemnemu zrozumieniu i niwelowaniu przesądów i stereotypów. Pozwala młodym ludziom na bardziej świadome podejście do problemu nietolerancji i dyskryminacji. Rozwija poczucie tolerancji poprzez zdobywanie wiedzy na temat niepełnosprawności. Pobudza aktywność młodego odbiorcy, ułatwia zdobywanie wiedzy na temat różnych odmian i stopni niepełnosprawności. Wykształca umiejętność niesienia pomocy w różnych sytuacjach, uczy dostrzegania innych z całym bagażem ich problemów. Integracja nie jest jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne są włączane do grupy dzieci zdrowych lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś się uczy, każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z powstającymi trudnościami.
Na zakończenie spotkania jedna z uczennic klasy 3G, która pełniła zaszczytną funkcję Pani Jesieni wręczyła dzieciom słodkie upominki.
Współpraca z ośrodkiem umożliwia naszej młodzieży spotkania się z dziećmi niepełnosprawnymi, służy wzajemnemu zrozumieniu i niwelowaniu przesądów i stereotypów. Pozwala młodym ludziom na bardziej świadome podejście do problemu nietolerancji i dyskryminacji. Rozwija poczucie tolerancji poprzez zdobywanie wiedzy na temat niepełnosprawności. Pobudza aktywność młodego odbiorcy, ułatwia zdobywanie wiedzy na temat różnych odmian i stopni niepełnosprawności. Wykształca umiejętność niesienia pomocy w różnych sytuacjach, uczy dostrzegania innych z całym bagażem ich problemów. Integracja nie jest jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne są włączane do grupy dzieci zdrowych lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś się uczy, każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z powstającymi trudnościami.